Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE E-SHOP
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ,,Podmienky“) spoločnosti TRESTLES Shop, s.r.o., so sídlom 28. októbra 3390/111a, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, IČO: 01414607, zapísaná v Obchodnom registri pod sp. zn. C 55762 vedená Krajským súdom v Ostrave, e-mail shop@trestles.sk (ďalej len ,,My“ alebo ,,Predávajúci“) upravujú v súlade príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len ,,Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len ,,Obchodný zákonník“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) a ďalším súvisiacimi predpismi vzájomné práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich, a Nás, ako predávajúcich, vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len ,,Zmluva“) uzatvorenej prostredníctvom E-shopu na webovej stránke www.trestles-shop.sk (ďalej len „E-shop“).
Všetky informácie o spracovaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracovania osobných údajov, ktoré nájdete v sekcii zásady ochrany osobných údajov.
Ako určite viete, komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli aj bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.
1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
- Cena je suma, ktorú zaplatíte za Tovar;
- Cena za dopravu je suma, ktorú zaplatíte za doručený Tovar, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
- Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
- Faktúra je daňovým dokladom vystaveným v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
- Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzatvorenie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
- Používateľský účet je zriadený na základe Vami poskytnutých údajov, ktoré umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovanie histórie objednaného Tovaru a uzatvorených Zmlúv;
- Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope; právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
- Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť v E-shope.
2. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
- Podmienky sú obchodnými podmienkami v zmysle ustanovenia § 273 ods. 1 a nasl. Obchodného zákonníka a sú neoddeliteľnou súčasťou akejkoľvek Zmluvy týkajúcej sa Tovaru uzatvorenej medzi Nami ako predávajúcim a Vami ako kupujúcim. Ak ste spotrebiteľ v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka uplatnia sa tieto Podmienky iba v rozsahu neodporujúcom ustanoveniam Občianskeho zákonníka určeným na ochranu spotrebiteľa a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a iným platným právnym predpisom, ktoré upravujú ochranu spotrebiteľa.
- Podmienky sú pre Vás záväzné uzatvorením Zmluvy.
- Odchylné písomné ustanovenia v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami Podmienok.
- Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Preto budeme považovať informácie, ktoré ste nám poskytli pri objednávaní Tovaru, za správne a pravdivé.
3. UZATVORENIE ZMLUVY
- Zmluvu s Nami je prostredníctvom E-shopu možné uzatvoriť len v slovenskom jazyku.
- Zmluva sa uzatvára výlučne na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku znášate Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), takže nemusíte očakávať žiadne dodatočné náklady, ktoré by sme Vám účtovali nad rámec Celkovej ceny. Odoslaním Objednávky súhlasíte s Naším používaním prostriedkov diaľkovej komunikácie.
- Na to, aby sme mohli uzatvoriť Zmluvu, je potrebné vytvoriť objednávku v E-shope. V Objednávke musia byť uvedené nasledujúce údaje:
- Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorý máte záujem tlačidlom „Do košíka“);
- Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci užívateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobe jeho doručenia;
- Vaše identifikačné a kontaktné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä meno, priezvisko, doručovacia adresu, telefónne číslo a e-mailová adresa.
- V priebehu tvorby Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po ukončení kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ Objednávku vytvoríte. Stlačením tlačidla zároveň potvrdzujete oboznámenie sa a súhlas s Podmienkami. Po stlačení tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
- Vašu Objednávku potvrdíme čo najskôr po jej doručení správou zaslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzatvoreniu Zmluvy medzi Nami a Vami.
- Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide hlavne o situácie, kedy Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, ako sme schopní dodať. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy poskytneme vopred v rámci E-shopu a nemala by Vás prekvapiť. Ak existuje akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať.
- V prípade, že ste podnikateľom a je v E-shope alebo v Objednávke uvedená zjavne nesprávna Cena, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať, a to ani v prípade, že ste prijali potvrdenie Objednávky, a teda Zmluva bola uzatvorená. V takom prípade sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy a vrátiť Vám zaplatenú Cenu. Bezodkladne potom Vás budeme kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie novej Zmluvy v zmenenej podobe v porovnaní s Objednávkou. Nová Zmluva bude uzavretá, keď našu ponuku potvrdíte. V prípade, že Našu ponuku nepotvrdíte ani do 3 dní od zaslania ponuky, ponuka stráca platnosť. Za zrejmú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, keď Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či bola vynechaná číslica.
- Ak máte Používateľský účet, môžete prostredníctvom neho zadávať Objednávky. Aj v tomto prípade ste však povinní skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je rovnaký ako v prípade kupujúceho bez Používateľského účtu. Výhodou však je, že nemusíte opakovane vypĺňať svoje identifikačné údaje.
- V niektorých prípadoch Vám umožníme využiť zľavu na nákup Tovaru. Na to, aby Vám bola zľava poskytnutá, musíte v rámci procesu vytvárania Objednávky vyplniť údaje o zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobíte, Tovar Vám bude poskytnutý so zľavou.
4. POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Používateľského účtu.
- Pri registrácii Používateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivé všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
- Prístup k Používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
- Používateľský účet je osobný a nie ste oprávnení umožniť jeho využívanie tretím osobám.
- Váš Používateľský účet môžeme zrušiť, a to hlavne v prípade, ak ho viac ako 2 roky nevyužívate alebo v prípade, ak porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
- Používateľský účet nemusí byť k dispozícii nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru.
5. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Povinnosť zaplatiť Celkovú cenu Vám vzniká uzatvorením Zmluvy.
- Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu pri konkrétnom Tovare, v Objednávke a potvrdení Objednávky. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou za Tovar v E-shope a Cenou uvedenou v Objednávke platí cena uvedená v Objednávke. Objednávka obsahuje aj Cenu za dopravu, resp. podmienky, za ktorých je doprava bezplatná.
- Celková cena je vrátane DPH vrátane všetkých zákonných poplatkov.
- Pred dodaním Tovaru budeme požadovať zaplatenie Celkovej ceny. Celkovú cenu môžete uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
- Bankovým prevodom. Informácie na vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do troch dní.
- Kartou online. V tomto prípade sa platba uskutočňuje prostredníctvom platobnej brány Shoptet pay a platba podlieha podmienkam tejto platobnej brány, ktoré sú k dispozícii na adrese: www.shoptetpay.com. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 3 dní.
- Dobierkou. V tomto prípade sa platba uskutoční pri dodaní Tovaru oproti dodaniu Tovaru. V prípade platby na dobierku je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
- V hotovosti pri osobnom odbere. V prípade prevzatia Tovaru v Našej prevádzke je možné zaplatiť za Tovar v hotovosti. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
- Faktúra bude vystavená v elektronickej forme po zaplatení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná vo Vašom Používateľskom účte.
- Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza po tom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatným prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA VECI
- Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom si môžete vybrať z nasledujúcich možností:
- Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností PPL.
- Tovar je možné doručiť len v rámci Slovenskej republiky a to termíne do 30 dní
- Doba doručenia Tovaru vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvolenom spôsobe doručenia platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru Vám bude oznámená v potvrdení Objednávky. Doba uvedená v E-shope je len orientačnou a môže sa líšiť od skutočnej doby doručenia. V prípade osobného odberu v obchode Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu.
- Po prevzatí Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek vád túto skutočnosť bezprostredne oznámiť dopravcovi a Nám. Ak sa na obale vyskytne vada, ktorá svedčí o neoprávnenom vniknutí do zásielky, nie je Vašou povinnosťou prevziať Tovar od prepravcu.
- Ak porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, nebude to mať za následok porušenie Našej povinnosti dodať Vám Tovar. V prípade, že Tovar neprevezmete, máme právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu podstatného porušenia Zmluvy z Vašej strany. Ak sa rozhodneme toto právo uplatniť, odstúpenie od Zmluvy je účinné dňom, keď Vám odstúpenie od Zmluvy doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na prípadný nárok na zaplatenie Ceny za prepravu alebo na náhradu škody.
- Ak z dôvodov na Vašej strane dôjde k opakovanému dodaniu Tovaru alebo k jeho dodaniu iným spôsobom, ako bolo dohodnuté v Zmluve, je Vašou povinnosťou uhradiť Nám náklady na takéto opakované dodanie. Platobné údaje na úhradu týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
- Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza okamihom jeho prevzatia. V prípade, že Tovar neprevezmete neoprávnene, nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane ste ho neprevzali. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare znamená, že od tohto momentu znášate všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
- Ak Tovar nebol v E-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, mohlo to byť najmä z dôvodu:
- mimoriadneho výpadku výroby Tovaru, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dostupnosti alebo informácie o tom, že nebude možné Tovar dodať;
- oneskorenia dodania Tovaru od Nášho dodávateľa, pričom Vás vždy budeme informovať o novom predpokladanom čase dodania.
- V prípade, že nebudeme schopný Vám Tovar dodať do 30 dní od uplynutia predpokladanej doby doručenia Tovaru uvedenej v potvrdení Objednávky, a to z akéhokoľvek dôvodu, sme My aj Vy oprávnení od Zmluvy odstúpiť.
7. ZÁRUKA
- Okrem akýchkoľvek zákonných práv z vadného plnenia vám poskytujeme záruku v trvaní 10 rokov od prevzatia Tovaru ("Záručná doba"). Zodpovedáme vám za to, že Tovar bude počas Záručnej doby bez vád, že si Tovar zachová svoje funkcie pri bežnom používaní a bude vhodný na svoj bežný účel.
- Záruku vám však poskytujeme len vtedy, ak ste konečným zákazníkom. V prípade, že Tovar predáte alebo inak prevediete tretej strane, vaše práva vyplývajúce zo záruky zanikajú dňom prevedenia Tovaru.
- Tovar je bez vád najmä, ak:
- má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom tie, ktoré sme pri podpise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré je možné s ohľadom na povahu Tovaru očakávať;
- je vhodné pre účely, ktoré sme uviedli alebo pre účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
- zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola akosť alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;
- má zodpovedajúce množstvo a hmotnosť;
- spĺňa požiadavky naň kladené právnymi predpismi;
- nie je zaťažené právami tretích strán.
- Tovar sa nepovažuje za vadný, ak bol poškodený násilnou alebo nesprávnou manipuláciou, nesprávnou montážou, neoprávneným zásahom, vyššou mocou, nedodržaním podmienok inštalácie, prevádzky, používania a údržby uvedených v návode na použitie, nami oznámených alebo obvyklých pre Tovar a primerane opotrebovaný používaním.
- Zo záruky sú ďalej vylúčené nekovové časti Tovaru, najmä drevené, plastové a gumové časti.
- V prípade, ak má Tovar vady, môžete nás o nich informovať a uplatniť si práva zo záruky nebo vadného plnenia (t. j. reklamovať Tovar) zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v Našich identifikačných údajoch. Na uplatnenie reklamácie môžete použiť aj Nami poskytnutý vzorový formulár. V reklamácii si musíte zvoliť spôsob riešenia vady a túto voľbu nemôžete bez Nášho súhlasu dodatočne meniť, s výnimkou prípadov uvedených v nasledujúcom odseku. Reklamáciu vybavíme v súlade s Vami uplatneným právom z vadného plnenia.
- V prípade, ak je vadné plnenie podstatným porušením Zmluvy, máte nasledujúce práva:
- na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru;
- na odstránenie vady opravou Tovaru, ak sú vady opraviteľné;
- na primeranú zľavu z Ceny;
- na odstúpenie od Zmluvy.
- V prípade, ak zvolíte odstránenie vady dodaním nového Tovaru alebo opravu Tovaru a My vadu takto neodstránime v primeranej lehote, ktorú sme uviedli alebo Vám oznámime, že týmto spôsobom vadu neodstránime vôbec, máte právo na primeranú zľavu z Ceny alebo na odstúpenie od Zmluvy aj v prípade, ak ste ju v rámci reklamácie pôvodne nepožadovali.
- V prípade, ak je vadné plnenie nepodstatným porušením Zmluvy alebo v reklamácii nezvolíte spôsob riešenia vady, máte nasledujúce práva:
- na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru;
- na odstránenie vady opravou Tovaru;
- na primeranú zľavu z Ceny.
- Pokiaľ, však, vadu neodstránime včas alebo odmietneme vadu odstrániť, vzniká Vám právo od Zmluvy odstúpiť. Odstúpiť môžete aj v prípade, keď nemôžete Tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vád po oprave Tovaru alebo pri väčšom počte vád Tovaru.
- V prípade podstatného aj nepodstatného porušenia nemôžete odstúpiť od Zmluvy ani požadovať dodanie novej veci, pokiaľ nemôžete vrátiť Tovar v stave, v akom ste ho obdŕžali. To ale neplatí v nasledujúcich prípadoch:
- ak došlo k zmene stavu Tovaru v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady;
- ak bol Tovar použitý ešte pred objavením vady;
- ak nebola nemožnosť vrátenia Tovaru v nezmenenom stave spôsobená Vašim konaním alebo Vašim opomenutím;
- ak došlo z Vašej strany pred objavením vady k predaju, spotrebovaniu alebo pozmeneniu Tovaru pri obvyklom použití; ak však k tomu došlo len čiastočne, je Vašou povinnosťou vrátiť časť Tovaru, ktorú je možné vrátiť, pričom v takom prípade Vám nebude vrátená časť Ceny zodpovedajúca Vášmu prospechu z používania časti Tovaru.
- Do 3 dní od prijatia reklamácie Vám na Vašu e-mailovú adresu potvrdíme, že sme reklamáciu prijali, kedy sme ju prijali a predpokladanú dobu trvania vybavenia reklamácie. Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od jej prijatia. Lehota môže byť po našej vzájomnej dohode predĺžená. Pokiaľ dôjde k márnemu uplynutiu lehoty, môžete od Zmluvy odstúpiť.
- O vybavení reklamácie Vás budeme informovať e-mailom. Pokiaľ je reklamácia oprávnená, máte nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov. Tieto náklady ste povinní preukázať, napr. účtovnými dokladmi, potvrdeniami o preprave. V prípade, že došlo k odstráneniu vady dodaním nového Tovaru, je Vašou povinnosťou Nám pôvodný Tovar vrátiť, náklady na toto vrátenie znášame My.
- Ak ste podnikateľ, je Vašou povinnosťou oznámiť a reklamovať vadu bez zbytočného odkladu po tom, ako ste ju mohli zistiť, najneskôr však do troch dní od prevzatia Tovaru.
- Ak ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť si práva z vadného plnenia pre vadu, ktorá sa vyskytne na Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
- Ustanovenie týkajúce sa práva z vád a zo záruky sa nepoužijú v prípade:
- Tovaru, ktorý je predávaný za nižšiu Cenu, na vadu, pre ktorú bola nižšia Cena dohodnutá;
- opotrebení Tovaru spôsobeného jeho bežným používaním;
- použitého Tovaru na vadu, ktorá zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal v čase, keď ste ho prevzali;
- keď to vyplýva z povahy Tovaru.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- K odstúpeniu od Zmluvy, čiže ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi, ktoré sú uvedené v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená a v právnych predpisoch Slovenskej republiky vzťahujúcich sa na zmluvný vzťah medzi Nami a Vami.
- V prípade, ak ste spotrebiteľ, čiže osoba kupujúca Tovar mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti, máte v zmysle ustanovenia § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, ak sme uzatvorili Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovarov alebo dodanie niekoľko častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru. V prípade, že sme uzatvorili Zmluvu, na základne ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, lehota začína plynúť dňom dodania prvej zásielky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v Našich identifikačných údajoch). Na odstúpenie môžete taktiež vzorový formulár poskytovaný z Našej strany.
- Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, kedy je predmetom Zmluvy:
- Tovar, ktorého Cena závisí na výkyvoch na finančnom trhu nezávisle na Našej vôli a môže k nim dôjsť počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
- dodaním alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí 30 dní a ich Cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávislých na Našej vôli;
- Tovar, ktorý bol prispôsobený podľa Vás alebo pre Vašu osobu;
- Tovar podliehajúci skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom;
- Tovar v uzatvorenom obale, ktorý bol vyňatý z obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť;
- dodanie zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak bol poškodený pôvodný obal;
- dodanie periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
- dodanie elektronického obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vaším prechádzajúcim súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo odstúpiť od Zmluvy.
- Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 30 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od Zmluvy na účet, z ktorého bola pripísaná, alebo na účet, ktorý ste si vybrali na odstúpenie od Zmluvy. Suma však nebude vrátená, kým nám Tovar nevrátite. Prosím, Tovar nám vráťte čistý, pokiaľ možno vrátane pôvodného obalu.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy ste povinní vrátiť nám Tovar do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy a znášate náklady na vrátenie Tovaru. V prípade, ak ste spotrebiteľom máte nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia, ktorý sme Vám ponúkli na dodanie Tovaru. V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu porušenia Zmluvy z Našej strany, uhradíme aj náklady na vrátenie Tovaru k Nám, ale opäť len do výšky Ceny za dopravu zodpovedajúcej najlacnejšiemu Nami ponúkanému spôsobu doručenia Tovaru.
- Zodpovedáte Nám za škodu v prípadoch, keď dôjde k poškodeniu Tovaru v dôsledku Vášho zaobchádzania s ním iným spôsobom, ako je nevyhnutné vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takomto prípade vyúčtujeme potom, čo Nám bude Tovar vrátený. Splatnosť vyúčtovanej čiastky je 30 dní. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať k Vašej pohľadávke na vrátenie Ceny.
- Sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, než Vám dodáme Tovar, pokiaľ sa vyskytla vopred nepredvídateľná a neočakávateľná prekážka, ktorá Nám bráni Tovar dodať. Môžeme taktiež od Zmluvy odstúpiť v prípade podstatného porušenia Zmluvy z Vašej strany. Za podstatné porušenie Zmluvy sa považuje najmä omeškanie s úhradou Celkovej ceny o viac ako 7 dní, neoprávnený zásah do rozhrania E-shopu alebo úmyselné uvedenie nepravdivých údajov v Objednávke. V prípade, že nakupujete Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, t. j. ako podnikateľ, sme oprávnení kedykoľvek odstúpiť od Zmluvy, a to aj bez uvedenia dôvodu.
9. RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI
- Sťažnosti spotrebiteľov vybavujeme prostredníctvom elektronickej adresy shop@trestles.sk. Na elektronickú adresu kupujúceho zašleme informáciu o vybavení reklamácie.
- Ak na Vašu sťažnosť odpovieme zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní odo dňa jej odoslania, máte ako spotrebiteľ právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu s náležitosťami podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
- Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27 (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.
- Ďalej máte právo ako spotrebiteľ začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Pokiaľ Náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok, bude sa vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Pokiaľ ste však spotrebiteľ, nie sú touto dohodou dotknuté Vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov.
- Akúkoľvek písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať prostredníctvom elektronickej pošty. Naša e-mailová adresa je uvedená v Našich identifikačných údajoch. Nami bude doručovaná korešpondencia na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke, v Používateľskom účte alebo tam, odkiaľ ste Nás kontaktovali.
- Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, pričom táto zmena sa nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzatvorené po účinnosti tejto zmeny.
- V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nie je možné predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov apod.), nenesieme zodpovednosť za škodu, ktorá bola spôsobená v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci a pokiaľ stav vyššej moci trvá dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
- Prílohou Podmienok je vzorový formulár na reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
- Zmluva, vrátanie Podmienok, je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Tieto Podmienky a potvrdenie Objednávky so súhrnom Objednávky však vždy dostanete e-mailom, a preto budete mať vždy prístup k Zmluve bez našej súčinnosti. Odporúčame vám, aby ste si potvrdenie Objednávky a Podmienky vždy uložili.
- Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 10. 6. 2024.